Tentokrát sme si vzali kvalitnú drevenú vkladačku čísla a kartičky Čísla TROCHA INAK. Oba produkty sú dielom šikovných ľudí zo Slovenska, ktorých inšpirovali ich vlastné deti.
Ako sme sa zabávali pri učení číslic
Odkryli sme prvú tabuľku s číslom 1, kde sa skrývala jedna bodka. Páčilo sa mi, že bodky po prejdení prstov cítite. Čiže ak dieťa bude bodky rátať, bude to aj dotykom vnímať, volá sa to hmatová pamäť. Najprv sme na miesto bodiek ukladali rovnaký počet hrozienok, taktiež sme čísla na tabuľkách obťahovali prštekom. Hovorili sme si akým smerom by sme mohli čísla začať písať, obťahovať. Samozrejme dcére sa páčilo písať prštekom po tabuľke od konca. Tu sme teda tiež precvičovali hmatovú pamäť písania jednotlivých čísel. Keď nás to po chvíľke omrzelo začali sme k číslam priraďovať počet, ktorý vyjadrovalo číslo na drevenej tabuľke. Dcéra sama hľadala po dome, teda najmä v kuchyni, čoho koľko máme a čo by sme tam mohli dať. Bola to zábava. Takto sme si vytvorili pestré a aj zdravé počty. Keď sme to mali hotové a dcéra chcela pokračovať napadlo ma, že si môžeme nájsť tvary čísel aj v rôznych objektoch. Čo sa podobá na dané čísla. Vtedy som vybrala kartičky Čísla TROCHA INAK. Tieto kartičky sú popisovateľné, čiže si mohla fixkou na tabuľu obťahovať čísla, ale to nechcela. Chcela si v tom urobiť poriadok a preto každú kartičku priradila k danému číslu. S ukladaním som jej pomáhala. Tieto kartičky majú na zadnej strane básničku, kde je použité dané číslo a obrázok z prednej strany kariet. A navyše sú v jednom balení až v štyroch jazykových verziách. Čo bolo na tomto všetko úžasne, že sme sa neučili len rozprávaním, ale vďaka pomôckam sme používali hmatovú aj vizuálnu pamäť. Čiže sme sa čísel dotýkali, obťahovali prstami, dotykom rátali počet bodiek. Videli reálny počet cez rôzne potraviny. Taktiež pri kartičkách bola vizuálna zhoda čísel v ilustráciach a v neposlednom rade sme si mohli prečítať veršovanú básničku o danom čísle. Popri tom všetkom sme rozvíjali jemnú motoriku, zručnosť a sústredenie.